Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza modelů chování pilota při řízení letu letounu
Jirgl, Miroslav ; Štefek, Alexandr (oponent) ; Blecha, Petr (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním lidského chování, resp. modelováním chování pilota, při řízení letu letounu z pohledu systémů automatického řízení. Pro tyto účely je nejprve prezentován úvod do problematiky popisu a modelování jednotlivých komponent celistvého systému pilot-letoun a na základě těchto poznatků jsou pak vytvořeny simulační modely tohoto systému získané pomocí reálně naměřených dat. Jelikož je získávání dat z reálného letu poměrně problematické, je pro účely této práce využit letecký simulátor na Univerzitě obrany v Brně. Na tomto simulátoru byla realizována řada experimentálních měření reakcí pilotů na vizuální podnět za účelem získání poznatků o jejich aktuálním stavu vycvičenosti (z pohledu dynamického chování) a dále o způsobech a přístupech k řízení. V této fázi byly realizovány dvě sady měření s 8 piloty asi s půlročním odstupem, během kterého piloti navíc absolvovali povinný letový výcvik. Během první sady měření tak byla průměrná letová praxe pilotů asi 60 hodin, během druhé sady okolo 80 hodin. Získané poznatky jsou pak dále analyzovány zejména pomocí metod používaných v teorii automatického řízení za účelem možného vyhodnocení aktuálního stavu a schopností pilotů s ohledem právě na absolvovaný výcvik.
Aplikace pro analýzu parametrů McRuerových modelů
Pohorský, Ondřej ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje zejména návrhu a způsobu implementace aplikace pro automatickou analýzu parametrů McRuerových modelů. Obsahem práce je také vysvětlení jednotlivých McRuerových modelů vycházejících z teorie Crossover law. Další součástí je popis rozšiřujícího modulu Matlabu System Identification Toolbox a způsoby, kterými lze z naměřených dat získat parametry modelu. V práci se lze také dočíst jakým způsobem jsou získávána data pro sestavování modelů člověka jako regulátoru. Aplikace je navržena ve vývojovém prostředí MATLAB App designer, které je v práci blíže popsáno.
McRuerovy modely pro aproximaci chování lidského operátora při řízení soustavy s dvojitým integrátorem
Vácha, Jan ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány základy modelování systémů člověk-stroj pomocí McRuerovy teorie pro systémy s jedním vstupem. Hlavním cílem práce je ověřit platnost McRuerovi teorie na širším spektru měřených subjektů pro dva různé řízené systémy. V práci je popsána tvorba schématu pro měření odezev lidského operátora ve formě regulátoru soustavy a také je zde pospána funkce a princip fungování skriptů sloužících ke zjednodušení vyhodnocení naměřených dat. Následně jsou data zpracována a je provedeno vyhodnocení McRuerovy teorie.
Fuzzy modely chování řidiče
Fišer, Michal ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nalezením vhodného fuzzy modelu pro aproximaci datových řad reprezentujících řídící zásahy řidiče při změně jízdního pruhu. Nejprve je v teoretické části představen úvod do problematiky modelování řidiče a systémů člověk-stroj, základy fuzzy logiky, fuzzy systémů a regulátorů, metody optimalizace a simulátor řízení vozidla. Práce se zaměřuje v oblasti modelování chování řidiče zejména na McRuerovy modely chování lidského operátora a v oblasti metod optimalizace na genetické algoritmy. Na~základě této teorie jsou následně vytvořeny jednotlivé lineární modely chování řidiče. Data byla získávána na simulátoru řízení vozidla. Na tomto simulátoru bylo provedeno několik experimentů měření na reakci řidiče na skokovou změnu. Následně z naměřených dat byly identifikovány jednotlivé modely řidiče pomocí System Identification Toolboxu v~programu Matlab. Dále je zde popsán návrh vhodné struktury fuzzy modelu. Poté následuje popis genetického algoritmu použitého pro identifikaci fuzzy modelu a na závěr jsou porovnány lineární a fuzzy modely.
Aplikace pro analýzu parametrů McRuerových modelů
Pohorský, Ondřej ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje zejména návrhu a způsobu implementace aplikace pro automatickou analýzu parametrů McRuerových modelů. Obsahem práce je také vysvětlení jednotlivých McRuerových modelů vycházejících z teorie Crossover law. Další součástí je popis rozšiřujícího modulu Matlabu System Identification Toolbox a způsoby, kterými lze z naměřených dat získat parametry modelu. V práci se lze také dočíst jakým způsobem jsou získávána data pro sestavování modelů člověka jako regulátoru. Aplikace je navržena ve vývojovém prostředí MATLAB App designer, které je v práci blíže popsáno.
Analýza modelů chování pilota při řízení letu letounu
Jirgl, Miroslav ; Štefek, Alexandr (oponent) ; Blecha, Petr (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním lidského chování, resp. modelováním chování pilota, při řízení letu letounu z pohledu systémů automatického řízení. Pro tyto účely je nejprve prezentován úvod do problematiky popisu a modelování jednotlivých komponent celistvého systému pilot-letoun a na základě těchto poznatků jsou pak vytvořeny simulační modely tohoto systému získané pomocí reálně naměřených dat. Jelikož je získávání dat z reálného letu poměrně problematické, je pro účely této práce využit letecký simulátor na Univerzitě obrany v Brně. Na tomto simulátoru byla realizována řada experimentálních měření reakcí pilotů na vizuální podnět za účelem získání poznatků o jejich aktuálním stavu vycvičenosti (z pohledu dynamického chování) a dále o způsobech a přístupech k řízení. V této fázi byly realizovány dvě sady měření s 8 piloty asi s půlročním odstupem, během kterého piloti navíc absolvovali povinný letový výcvik. Během první sady měření tak byla průměrná letová praxe pilotů asi 60 hodin, během druhé sady okolo 80 hodin. Získané poznatky jsou pak dále analyzovány zejména pomocí metod používaných v teorii automatického řízení za účelem možného vyhodnocení aktuálního stavu a schopností pilotů s ohledem právě na absolvovaný výcvik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.